EXPERIMENT: SURA O S’ENFONSA
Aquesta setmana durant el projecte de FEM
CIÈNCIA, els nens/es de P-3 han fet exploracions amb l’aigua investigant els
objectes que suren i els que s’enfonsen. Amb aquests experiments, la idea és
que descobreixin la flotabilitat de diversos objectes i materials d’ús quotidià,
i reconeguin algunes de les característiques com el pes, etc...que podrien
explicar perquè alguns suren i d’altres s’enfonsen, i a entendre i utilitzar
les paraules SURA O S’ENFONSA.
DILLUNS: CONTE I CONVERSA
Dilluns vam parlar primer sobre què sabien de les
paraules SURAR i ENFONSAR-SE. Al principi els hi va costar una mica explicar el
que volien dir , deien “aigua i peixos” . Després vam posar un conte a la PDI “
EL MUSEO DE PECES” on de seguida van poder relacionar les paraules amb el conte
i entendre el seu significat. A continuació vam fer conversa sobre el conte.
DIMARTS: EXPERIMENT SURA O S’ENFONSA
En aquest experiment els nens/es van manipular
primer diversos objectes que vaig portar a l’aula de diferents materials, per a
que observessin el pes, la forma...
Després d’un en un amb l’objecte que li havia
tocat a cadascú , van fer hipòtesis de si surarà o s’enfonsarà i perquè? (la
majoria deien que s’enfonsaven per que eren de metall o per que pesaven molt. D’altres
ho encertaven però no sabien el per què surava o s’enfonsava.) Seguidament tenien
que fer la seva comprovació posant l’objecte a dins de l’aigua per a veure si
ho havien encertat. Un cop observat si surava o no, tenien que posar l’objecte
en el cercle corresponent.
cliqueu per a veure més fotos;
DIMECRES: ( MATÍ) FRUITES QUE SUREN
En aquest experiment els nens van fer
hipòtesis de si la mandarina (amb la pell) suraria o s’enfonsaria (la majoria
deien que s’enfonsaria per que la mandarina pesava). Però la sorpresa va ser
quan van veure que surava. Després vam dir; i si la pelem, que passarà? (I aleshores
van dir que potser s’enfonsaria). Efectivament la mandarina sense la pell s’enfonsava.
Finalment vam posar només les pells de la mandarina i també suraven. Vam arribar
a la conclusió de que la mandarina amb la pell surava i sense la pell s’enfonsava
(la pell feia com de flotador).
cliqueu per a veure més fotos;
https://drive.google.com/drive/folders/1-AoUzrMK2pqND_fISO0GLJLUImqzjo8d
(TARDA) PESQUEM ANAGUETS
Per la tarda vam fer un joc amb aneguets de
goma, on tenien que pescar amb una red tants aneguets com indicava el nombre. S’ho
van passar molt bé.
https://drive.google.com/drive/folders/1-APPBXqo1oG64lBqVbGcqQv4aoShnSUm
DIJOUS:
(MATÍ) FEM MOURE LES BARQUETES
En aquesta activitat els nens/es van observar
que si bufàvem les càpsules de cafè i la barqueta de suro es mourien com si
naveguessin. Va ser molt divertit per que tot i que la majoria sabien bufar amb
la canyeta, ho tenien que fer molt fort per fer bellugar a les barquetes.
(TARDA) MÚSICA I EXPRESSIÓ CORPORAL
A l’hora de fer música vam escoltar dues
cançons molt maques: “l’Avi Tomeu” i “ La barca puja i baixa”. S’ho van passar
molt bé.
DIVENDRES:
FEM UNA BARQUETA
Divendres per acabar el nostre projecte de
sura i no sura vam fer una barqueta amb: taps de suro, goma eva i escuradents
en forma d’espasa. Els nens/es van escollir el color de la “vela” de la seva
barqueta i la van decorar fent puntets amb retolador. Després li vam posar l’escuradents
i ja teníem les nostres barquetes a punt per posar-les a l’aigua.
cliqueu per a veure més fotos;
Ha estat una setmana molt interessant i
divertida on han aprés moltes coses i han gaudit molt de tot el que hem fet.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada