L'ESQUEMA CORPORAL
Dibuixar és una activitat intel.lectual que mostra el món interior dels nens i nenes quant aquests expressen les seves experiències viscudes o imaginades.
El dibuix del nen o nena segueix un procés evolutiu ,així, segons siguin la maduressa emocional i la motricitat fina, seran el traç i la representació de la gràfica.
A mida que el nen o nena vagin evolucionant psicològicament i motriument, les línees seràn més segures i les formes es definiran més clarament.
El dibuix és un dels eixos del llenguatge plàstic i la figura humana, l'esquema corporal, és el gran repte a assolir pels nens i nenes d'aquest cicle.
Quins
recursos podem oferir a l’Educació Infantil?
S’han
de fer activitats per potenciar l’observació com ara descriure fotografies,
mirar-se al mirall i comentar la imatge, observar el company o la companya i
anomenar les parts de la cara i el cos, fer encaixos amb els elements de la
cara, resseguir les siluetes del propi cos i el dels altres per
després posar-hi els detalls, etc.
PROPOSTES PER REPRESENTAR L'ESQUEMA CORPORAL
1. RESSEGUIR LA SILUETA DEL NEN O NENA AL TERRA O EN UN PAPER D'EMBALAR I DESPRÉS OMPLIR AMB LES PARTS DEL COS.
2. DIBUIXAR-SE, AMB RETOLADORS NO PERMANENTS, MENTRE OBSERVA LA PRÒPIA IMATGE DAVANT DEL MIRALL.ÉS UNA ACTIVITAT MOLT ENRIQUIDORA PERQUÈ POTENCIA L'OBSERVACIÓ I LA INTERIORITZACIÓ DE L'ESQUEMA CORPORAL.
3.AMB RETOLADOR NEGRE DIBUIXEU LA VOSTRA FIGURA HUMANA DESPRÉS LA PINTEU AMB COLORS.
4.FES LA TEVA FIGURA HUMANA AMB PLASTILINA
5. FES UN COLLAGE.
CANÇÓ DEL COS:
VOCABULARI DEL COS:
ENCADENATS
ESCULL I FES UN TITELLA DEL TEU COS:
PINTA,RETALLA I ENGANXA:
ESCRIU LES PARTS DEL COS EN LLETRA DE PAL(AMB L'AJUDA DE LA TEVA FAMÍLIA):CAP,ULL,NAS,BOCA,ORELLA,COLL,TRONC,BRAÇ,MÀ,PANXA,CAMA,GENOLL I PEU.
JUGA I DIVIRTEIX-TE VESTITNT-LOS:
SONG TO LEARN THE PARTS!!
ACTIONS SONGS:
THE BODY:
MÉS CANÇONS DEL COS:
LES VOCALS: FITXES I MATERIAL INTERACTIU
Descripció de l’activitat
Sessió 1. Gran grup o mig grup. (Sessió prèvia o de familiarització amb el joc)
Mostrem als nens un tauler de joc amb una graella (5x5) amb 25 imatges d'objectes coneguts. Cal assegurar-se que tots aquests objectes s'escriuen amb una de les 5 vocals; és a dir, uns quants objectes que porten una A en alguna síl·laba; un altre grupet té una E… i que també hi hagi representants de la I, O i U.
El tauler ha de contenir també un codi de correspondència del dau amb cadascuna de les vocals que faciliti que els nens sàpiguen quina lletra han d'identificar.
Realitzem el joc tirant el dau i fent sortir diferents alumnes a assenyalar una de les imatges que tingui aquell so vocàlic.
Repetim unes quantes vegades fins assegurar-nos que s'entèn.
Sessió 1. Gran grup o mig grup. (Sessió prèvia o de familiarització amb el joc)
Mostrem als nens un tauler de joc amb una graella (5x5) amb 25 imatges d'objectes coneguts. Cal assegurar-se que tots aquests objectes s'escriuen amb una de les 5 vocals; és a dir, uns quants objectes que porten una A en alguna síl·laba; un altre grupet té una E… i que també hi hagi representants de la I, O i U.
El tauler ha de contenir també un codi de correspondència del dau amb cadascuna de les vocals que faciliti que els nens sàpiguen quina lletra han d'identificar.
Realitzem el joc tirant el dau i fent sortir diferents alumnes a assenyalar una de les imatges que tingui aquell so vocàlic.
Repetim unes quantes vegades fins assegurar-nos que s'entèn.
FITXES:
TRENCACLOSQUES DE LES VOCALS:
DISCRIMINACIÓ VISUAL DE LES VOCALS:
PINTA ELS OBJECTES QUE TINGUIN LA VOCAL:
DIBUIXA O ENGANXA 3 0BJECTES QUE TINGUIN LA VOCAL:
PINTA I TROBA EL DIBUIX AMAGAT:
CLICA L'ENLLAÇ PER JUGAR:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada